Blog Archive

Roforum.net - Locul unde gasesti ajutor

joi, 27 martie 2014

Procesatoare de plati online in Romania. UN labirint de taxe si birocratie

by Unknown  |  in Investigatii at  23:41

Mi-am facut un magazin online  pe shopmania.biz pentru a pune la vanzare cateva servicii. Shopmania este in opinia mea cel mai bun provider de servicii pe aceasta nisa. Cu un up time de 100% si un support de nota 10. 

La sectiunea plati, imi afiseaza cativa procesatori de plati online din Romania. Am intrat pe pagina oficial la fiecare sa vad ce ofera, care sunt preturile, taxele, etc. Dupa ce am terminat lista de acolo am cautat si alti procesatori de plati online din Romania. 

La final am ramas doar cu paypal.com pentru ca ofertele procesatorilor din Romania sunt absurde.

Voiam un procesator pentru carti de credit din Romania si cum nu am gasit, ma voi orienta catre cele de pe piata externa care sunt mult mai prietenenoase din toate punctele de vedere.

Ce am gasi sau mai bine zis ce nu am gasit pe site-urile oficiale.

1. Lista de preturi si taxe. 
Pe majoritatea nu exista o pagina unde poti vedea care sunt taxele de deschidere a contului si comisioanele pe tranzactii. Pentru a le vedea fie trebuie sa te inregistrezi, fie trebuie sa contactezi pe X sau sa suni la nu stiu ce numar de telefon.

2. Taxe si comisioane absurde, exagerat de mari.
Nu stiu cum supravetuiesc aceste firme de procesare a platilor online la tarifele percepute. Dar daca stau si ma gandesc la cata prostime este in lumea asta, atunci e normal sa existe. 
Vorba unui intelept. 
"In aceasta lume, bani frumosi faci doar cu prostii"
- deschidere de cont - minim 100 euro din ce am vazut. O barbaritate
- taxa lunara de administrare - 25 euro -
o barbaritate
- taxa de procesare a platilor cu cardul. Minim 2.95% per tranzactie - o barbaritate 
- taxa pe transfer bancar - minim 2.5%
- taxa pentru refund. atunci cand clientul cere banii inapoi. Minim 15 euro pe tranzactie.
- alte taxe

3. Inregistrare foarte dificila.

Datele si actele care trebuie sa le funizezi sunt exagerat de multe si te face sa te lasi pagubas. 
Un Freelancer nu se poate inregistra daca nu are Firma. Daca nu ai firma nu poti folosi un procesator de plati din Romania. Cred ca acestia nu au auzit de termenul Freelancer si nu stiu ce inseamna si cati bani se pot scoate de pe urma acestora.

Am intrebat un procesator de ce cere atatea informatii si acte. Mi-a raspuns sec, ca asa este legea. 
Un rahat, asa e legea. In america unde este delict federal daca nu iti declari veniturile si nu iti platesti taxele, orice isi poate face un shop online si poate primi plati. Inregistrarea este foarte usoara, incat si nepotelul meu de 3 ani se va descurca sa execute o tranzactie.

In romania totul este complicat.
Eu nu am firma si nu locuiesc in Romania. Daca nu am CUI, numar de telefon din Romania, nu pot folosi un procesator de plati din Romania. Vi se pare normal?

4. Semnatura
Procesatorii de plati online din Romania nu au auzit de semnatura digitala. Te pune sa scoti N hartii la imprimanta, semnezi pe fiecare pagina, apoi le scanezi si intr-un final le trimiti la procesator.
La procesatorii externi ai un formular timp contract si la final un camp unde iti scrii numele complet si apesi Ok sau Submit.

Aceasta este semnatura la contract si se poate face in 5 secunde.

5. Retragerea banilor.

Aici e alta problema, alta bataie de cap. Prima este durata foarte mare de retragere a banilor. Intre o luna si chiar 6 luni.
Deci tu stai cu banii blocati intre o luna si 6 luni. In acest timp trebuie sa scoti bani de la ciorap sa platesti angajati, funizori, daca esti firma.

Daca vrei sa retragi banii lunar, pe langa taxele de mai sus, iti mai adauga intre 2 si 15% taxa de retragere.

6. Rata de aprobare a platilor.

Vedeam pe un site la un procesator care se lauda cu o rata de aprobare de 60%. Eu cred ca cel care a scris acel text sau chiar conducerea era "Fumata".
Cum te poti lauda cu o rata de aprobare de doar 60%? 
Pe langa asta mai e si timpul foarte mare de aprobare a platilor.
Exemplu:

Sa spunem ca  un magazin online unde vand haine si ofer livrare in 24 de ore + 2-5 ore perioada de procesare.
Clientul X vine la mine pe magazin si comanda o rochie. Plateste cu cardul. Din cauza procesatorului de palti online, nu pot onora ceea ce spun pe site. Daca plata nu este aprobata de procesator, nu pot procesa nici eu comanda nu? Daca procesatorului ii ia 72 ore sa verifice o comanda si sa o aprobe, atunci produsul va ajunge la client in 5 zile. 

La paypal si alti procesatori externi, procesarea platilor este aproape instanta. Deci pentru mine ca vanzator este mult mai bine, mai usor, imi poate mari vanzarile si increderea clientilor.

Nu mai discut de procesatorii de plati prin telefon. Sunt de 10 ori mai naspa decat cei de mai sus.


Asa ca nu voi folosi nici un procesator de plati online din Romania.
De ce? Pai e simplu daca nu ati inteles.
1. Taxe mari, foarte mari.
2. Inregistrare si administrare greoaie.
3. Durata la Procesarea comenzilor este foarte mare.
4. Timp foarte mare asteptarea pentru retragerea banilor.
5. Rata de respingere a platilor foarte mare.

Cu ce ma aleg pe extern?
1. taxe mici, foarte mici in comparatie cu Romania.
2. Inregistrare si administrare foarte prietenoasa. Totul este usor de facut.
3. Durata de procesare este aproape instanta.
4. Pot retrage banii oricand doresc. Acestia ajung intre 1-5 zile in contul meu. In general 2 zile.
5. Rata de respingere aproape zero. Cel putin in cazul meu.

Asa dragii mei, atentie mare cand va alegeti procesatorul de palti online.
E posibil sa va treziti la final pe minus (-).


 

6 comentarii:

  1. Referitor la taxele si comisionale procsatorilor de plati puteti vedea mai jos:
    Comparatie preturi procesatoare plati online PayU MobilPay LibraPay euplatesc.ro
    Taxa deschidere cont 125 EUR 0 EUR 225 EUR 0 EUR
    Taxa lunara - - 6 EUR 5 EUR
    Comision tranzactie (maxim) 2.95 % 2.7 % 3.5 % 2.5 %

    RăspundețiȘtergere
  2. De asta produsele de pe piata din Romania sunt foarte scumpe.
    Vanzatorul trebuie sa adauge toate aceste comisioane + procentul sau de profit la produsul vandut.
    24% TVA, Comisioanele de procesare a platilor online, comisioane impuse de banca unde ai contul, procent pentru ati acoperi cheltuielile tale lunare la firma (angajati, chirie, contabil, etc), alte comisioane.
    Uite asa un produs ajunge sa aiba un adaos de peste 120% la vanzare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut,

    Imi poti da niste exemple de procesatoare de plati externe care sa permita inregistrarea cu persoana fizica? Am cautat de curand, lucrand la un magazin online in woocommerce, dar aproape ca am abandonat ideea de plata cu cardul din cauza comisioanelor mari si a necesitatii unei firme/pfa.
    Am citit despre Paypal, dar am o retinere deoarece in Romania , nu foarte multi au cont de Paypal. Chiar daca poti plati cu cardul prin Paypal, ti se ia un comision daca nu iti faci cont de Paypal, am patit-o pe ebay acum o vreme.

    Mersi

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut,

    Am aflat recent de o firma, de site BNR, care au facut PrioriPay. Ce e ciudat e ca sunt singurii autorizati de Banca Nationala.
    Mi-au oferit 1.9% pe tranzactie in total, 0 instalare, 0 mentenanta si 0.1%+1euro retragere in banca. Istoricul de tanzactii se vede direct intr-un cont facut la ei. S-au miscat ok cu contractul si raspund la telefon.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De accord cu tine ! Si eu am inceput sa processes cu PrioriPay. Am obtinut 1.9% dar dupa ce am discutat mai mult timp cu ei, am inteles ca din cauza riscului de frauza, etc...
      Am integrat site-ul nostru in 5 min, cu API a lor.

      Ștergere

Proudly Powered by Blogger.